Lidé nepotřebují živelné katastrofy, vyhubí se sami.

Pan Vajíčko a jeho následovníci

8. května 2012 v 22:35 | Hanka |  Zpovědnice
O čem bude tento článek ? Jak už z nadpisu vyplývá , bude o reklamě .

Střední a starší generace jistě pamatuje pana Vajíčka a paní Vajíčkovou na začátku a na konci komunistických reklam . Mně , když někdy koukám na Retro ( tam občas uvádějí i tyto staré reklamy ) , tak mi ani nepřijde , že za tu dobu , co už nejsou vidět , vyrostla jedna generace lidí . Připadá mi to jako včera .

Dnes je reklama všudypřítomná a často se vnucující . Někdo ji bere jako informaci o nových produktech , ale myslím si , že většina lidí ji bere jako " nutné " zlo . Schválně dávám NUTNÉ do úvozovek , protože já bych se tedy bez ní docela klidně obešla .
Aspoň bez té , která se pořád dokola opakuje a člověk už ji pomalu přestává vnímat .
A nejvíc mě dohání k šílenství , když se na reklamu ještě zvýší hlasitost oproti běžícímu pořadu .
Už nevědí , čím by upoutali pozornost , tak je reklama schválně hodně nahlas , aby ji náhodou někdo nepřeslechl .

Jednou jsem chválně stopovala , jak dlouho trvá reklama ( celkový čas ) u celovečerního filmu na Nově . Tzn . téměř tři hodiny vysílacího času i s reklamami . Budete se divit , ale do této doby se vešlo ŠEST reklam v celkové délce skoro 50 minut . A to poslední reklamu dávali ještě 5 minut před koncem pořadu a po jeho skončení samosebou další .Nevím , jak koho , ale mě reklamy v rozkoukaném pořadu ruší . Mnohem raději mám film bez přerušení reklamou a reklamu ( třeba i delší ) až po jeho skončení . Já na ní stejně nekoukám , jdu si třeba udělat čaj , nebo něco jiného .

Je mi naprosto jasné , že by třeba blogy bez reklamy musely být zpoplatněny , ale zase spotřební zboží si myslím , že by bez přehnané reklamy dražší nebylo . Navíc výdaje za reklamu si může firma odečíst z daní .
A navíc tzv. vyskakující reklama , nebo zvýrazněná takovou barvou , která se vnucuje sama o sobě a nedá se přehlédnout i kdyby se člověk snažil sebevíc .

Některá reklama je vkusná , dokonce milá a hezká , ale té je pomálu . Většinou je nevkusná , vnucující se a někdy dokonce zavánějící posměchem vůči spotřebiteli a sprostá .
Nemluvím tedy někdy zrovna spisovně , ale v médiu jakým je televize bych čekala lepší kulturu vyjadřování .
A to všechni vymýšleči takovýchto reklam , jsou samosebou královsky zaplaceni ( chtěla bych mít polovinu toho , co mají lidé zabývající se reklamou ) .
Jedny z nejhorších považuju reklamy určené dětem . Děti jsou snadno ovlivnitelní tvorečkové a reklama jim doslova vsugeruje , že nemohou žít bez spousty příšerností a pitomostí , které jim sice udělají radost , ale jen na chvíli a potom je přestanou bavit , protože jsou tak stupidní , že i malé dítě velmi rychle pochopí jejich zbytečnost . Jenže často pozdě .
Rodič je často přesvědčený , že dá dítěti to nejlepší , když mu koupí každou houpost ( a děti dobře vědí jak si na rodičích vydyndat to , o čem ho reklama právě přesvědčila , že bez toho je prostě nemožné ) .
Dítětem zmožený rodič tedy potomkovi koupí požadovaný objekt jeho zájmu ( co na tom , že to dítě přestane do týdne bavit ) ale dítě brzy přijde na to , že to co se v reklamě zdálo , jako naprosto nepostradatelné , po týdnu už tak nepostradatelné není a vrátí se ke své staré hračce .
Reklama splnila svůj účel !!! A VO TOM TO JE !

A co vy a reklama ???
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Katka Katka | Web | 9. května 2012 v 6:08 | Reagovat

Reklamu přímo nesnáším, zvlášť ve filmech. A poslední rok mi nevadí, protože se na TV vůbec nedívám. A to nejen z důvodu reklamy. Mně se zdá skoro celá Tv nepříjemná - od zpráv přeš hloupý seriály....dobrý jsou některý dokumenty, na film se raději podívám přes net.

2 Jarka Jarka | Web | 9. května 2012 v 8:37 | Reagovat

Myslím, že co se týče reklam, bude všichni ve shodě. Taky je nesnáším. Využívám je k tomu, že si odskočím na WC, nebo si uvařím čaj, věčer se klidně stihnu v reklamní přestávce i vysprchovat. :-D Ta hlasitost, mě taky irituje. Když při večerním filmu usnu, reklama mě zaručeně probere, takže to nakonec vypadá tak, že s filmu nic nemám, ale reklamy mám nakoukané všechny. ???  :D

3 Jarka Jarka | Web | 9. května 2012 v 8:38 | Reagovat

[2]:z filmu! :-x

4 F(r)auW F(r)auW | Web | 9. května 2012 v 9:00 | Reagovat

Děs, běs, tedy ty reklamy, ne tvůj článek :-). Manžel prská jak křeček, ale když mu říkám, že se na tu televizi nemusí dívat vůbec a může si jít poslouchat třeba radio, tak kdepak, sedí, kouká, nudí se a při reklamách nadává....Reklam klamajících spotřebitele je vyšší procento než reklam pravdivých, to je známá věc a co se týče hlasitosti tak to je zvlášť nepříjemná záležitost. Vcelku bych tedy řekla Zlatej pan Vajíčko!!

5 Jarmila Jarmila | Web | 9. května 2012 v 10:10 | Reagovat

Já nemám reklamy ráda. Využívám je stejně jako Jaruška. Zásadně vypínám zvuk, protože by člověk přišel o uši. Pokud jsou reklamy delší, tak si čtu časopis.

6 signoraa signoraa | Web | 9. května 2012 v 10:41 | Reagovat

Stejně jako mnozí jiní mám na reklamu stejný názor. Jde to ideální prostor pro občerstvení, použití toalety a dalších činností v "rozkoukaném" pořadu.
Reklama je obrovský byznys, kde se točí hodně veliké peníze.
Něco málo o tom vím - dcera pracuje v reklamní agentuře. Vzhledem k tomu, že má dvě malé děti, dělá tzv. z domova, jen občas se musí stavit v práci. Reklama je nejen to, co je prezentováno v televizi, ale i různé reklamní časopisy, či loga na zboží. Dceřinu práci vidím při každém nákupu, vytvořila nové obaly na výrobky Madety (takové ty hodně barevné). Nedávno došla k poznání, že svou prací "živí" agenturu. Zjistila, kolik platí firma měsíčně za její práci agentuře a kolik z toho dostává ona (cca 12%), proto se rozhodla, že se asi osamostatní a zkusí pracovat jako grafik na volné noze. Předpokladem je můj odchod do důchodu, což bude za půl roku. :-D

7 Very Very | 9. května 2012 v 12:02 | Reagovat

Ahoj Hanko, máš pravdu, moc dobře si pamatuju, když jsem jako malá holka reklamy žrala a měla pocit, že když tu konkrétní Barbie nedostanu, tak snad ani nemůžu do školy. Barbie jsem nadostala a přežila jsme to taky. Vůbec se mi ty dětské reklamy taky nelíbí, jako jsou udělané hodně lákavě, ale o to to je horší a jak píšeš ty, hodně brzy děti zjistí, že ve skutečnosti to je úplně jiné než v reklamě a ta věc už je pak tak nebaví. Hodně mi taky vadí reklamy v časopisech / dřív jsem si kupovala Dívku, teď už ne/, kde ukazují jak módně se má člověk oblékat a zrovna k tomu píšou kolik která věc stojí, přijde mi to strašně ponižující, kdo si může dovolit úžasnou kabelku jen za 2.900,-? Nebo tílko za neskutečně výhodných 1290,- Kč ?
Já už se na pana vajíčka nepamatuju, znám ho ale taky z Retra a mamka na něj ráda vzpomíná.
Hanko měj se prima a dobíjej baterky na sluníčku, tak jak ty to máš ráda :-)

8 Šavrda Šavrda | Web | 9. května 2012 v 12:29 | Reagovat

HAní, ani nevím, zda se tu mám rozepisovat, protože do písmenka souhlasím s tím, co jsi napsala v článku. Také jsme jednou počítali na Nově ve filmu reklamy a jejich délku a byli jsme v šoku i otrávení. Ona třeba jedna kratší reklama v půlce dlouhého filmu nevadí (mám čas si odskočit na záchod, aniž bych přišla o děj filmu ;-) ). Ale dávat je po patnácti minutách, nebo v nejlepším po každé půl hodině, mi přijde naprosto nesnesitelné. A reklamy, kde slečna vyznává do telefonu kamarádce lásku k novému kečupu a je to tak strašně dvojsmyslné, mi přijde nechutné a urážející. A reklamy pro děti? Mě tedy přijdou všechny naprosto stejné. Nevidím v nich žádný pokrok nebo odchylku. Jako dítě jsem milovala reklamy na hračky tak měsíc před Vánocemi, protože to mělo ten "sváteční" nádech. Přesto jsem nikdy na rodičích nemůrovala, aby mi tu či onu hračku pořídili. Vždy jsem se šíleně těšila, copak mi to Ježíšek přinese a VŽDY jsem byla šťastná a to třeba i v tu chvíli, kdy jsem si přála panenku a dostala jsem jinou panenku. ;-) Mě to nevadilo, panenku jsem měla. :-D
A co ještě nesnáším v reklamách je násilí, jako třeba teď na banku, kde vždy jeden skončí pod reklamním bannerem. :-x
A naprosto souhlasím s tebou, že mě přímo irituje, jak je reklama daná na vyšší hlasitost!!!! To se vždy mohu vzteknout, zejména když se dívám hodně pozdě na nějaký film (moc často to není, neb od mala chodím nejraději spát brzy, dokážu usnout i hned v devět hodin. ;-) Jsem veliký spáč), film mám puštěný opravdu velice potichu - sotva ho slyším a pak reklama, taková hlasitost, že mi skoro stojí vlasy!!!!! To nesnáším! Nejraději bych reklamy zrušila. Jo to by bylo něco. :-)

9 Petra Petra | Web | 10. května 2012 v 20:39 | Reagovat

Reklama mě osobně až tak zásadně nevadí - nemám problém ji ignorovat...už i tím, že na televizi koukám minimálně (ve volné chvíli si raději projdu blogy:-)), ale dokážu ji odfiltrovat...ovšem točí mě naprosto neskutečně v těch dětských pořadech, když tím jsou "krmeny" děti...Lukáš už tímhle přišel o jeho oblíbený Animáček, protože reklamy po každé pohádce, často delší než samotná pohádka, mě natolik čílily, že prostě Animáček už ne, může si pustit pohádky na dvd, ale tohle ne...protože už mi ty reklamy začal i citovat:-D, ne, že by věci v nich inzerované vyžadoval - resp. slyším pořád: "tohle bych chtěl, tohle bych chtěl", ale je to jen tak ze sportu, já mu na to odpovídám "já vím" a nezájem, takže ty požadavky ví, že vznáší zbytečně a po těch věcech nikterak netouží...spíš to studuje z vědeckého hlediska (prošel i masáží odě mě, kdy jsem mu vysvětlovala, že reklama prostě klame, jen aby nás donutila koupit produkt), takže spíš v těch reklamách hledá nesmysl, aby mi mohl povědět, že zas v reklamě lhali:-D. Nicméně mi přijde vyloženě neetické tyhle reklamy pouštět - chápu, že i pro televizi je to prostě v první řadě byznys, ale nelíbí se mi to...řešíme to proto jediným způsobem, jak to můžeme měnit - že prostě tyhle programy a pořady nepustíme:-). Jo a s tou hlasitostí mě to taky štve neskutečně - vždy úplně nadskočím, když sedím u počítače, M. třeba kouká na televizi a najednou to začne řvát:-(

10 apok@lyPSÍK apok@lyPSÍK | Web | 10. května 2012 v 21:58 | Reagovat

Serou mě narvaný schránky nezajímavými letáky, pak musím dát klukovi prachy na sešity do školy, reklamu v časopisech bych překous´, přece jen by mnohé bez ní zkrachovaly, při televizních chodím kouřit, šetřím tím záclony, pokud na ně vyjímečně čučím, bavím se jejich stupiditou nebo někdy ocením dobrý nápad. Ty v rádiu mi lezou vyloženě na nervy - točí totéž dokola. Za poslední výstřelek debility a nevkusu považuji ty děti na pískovišti SPLÁTKY, SPLÁTKY, SPLÁTKY..., to mě vyloženě vytáčí!!!

11 Vlasta Vlasta | Web | 11. května 2012 v 22:49 | Reagovat

U nás se při reklamách řeší při vypnutém zvuku věci na které před začátkem pořadu nebyl čas a úplně nejvíc mě rozčiluje, že reklamy jsou několikanásobně hlasitější než normální program, jo a na pana Vajíčka  a reklamu na Vitanu a vodňanské kuře vzpomínám moc ráda :-D  :-D

12 Vlasta Vlasta | Web | 11. května 2012 v 22:53 | Reagovat

[9]: Peťo, při přečtení tvého komentáře jsem si vzpomněla na naše holky, když byly malé kolikrát zničeho nic začaly bez zjevného důvodu dvojhlasně recitovat reklamy, byla jsem z toho úplně paf, já tenkrát neměla na televizi vůbec čas a nechápala jsem odkud to mají [:tired:]  [:tired:]

13 Veki Veki | Web | 12. května 2012 v 16:46 | Reagovat

Tak já nemám ráda reklamy na vložky a tampóny: vždycky jsou stupidní a dělají z ženskejch úplný magory!
Jako když někoho po pokoji honí obří tampón, nebo se holka věší na noc za nohy hlavou dolů, nebo si vložku otiskuje na bílé kalhoty, aby dokázala, že fakt nepropustí ani kapku, tak to je moc.

A o těch dětech je to svatá pravda... jsou tou nejlépe ovlivnitelnou skupinou a je to dost hnusný toho zneužívat. Tady by měl zasáhnout osvícený rodič a nepodporovat to.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama